Gamedesign HTX ved Roskilde Tek. Skole

Spiludvikling
Sjælland
Posted 4 år ago

På HTX ved RTS kommer du til at arbejde med de værktøjer og fremgangsmåder, der er relevante for udvikling af spil og digitale medier – fra idé til prototype og release. Fx målgruppeanalyse, lyd og grafik, game feel, game physics, engines, systemudvikling.

Matematik A, som er valgfag, kræves på de fleste videregående IT-uddannelser og er en forudsætning for spiludvikling. Vi ser på kasteparabler ved skud, cirkler ved eksplosioner, forskydninger rundt i et 2D- eller 3D-univers og laver statistikker til gamescore.

Med kommunikation/IT arbejder vi med tekniske, designmæssige og kommunikationsmæssige aspekter ved spil og computerbaserede medier.

I programmering lærer du at kode til spil, fx visualisere en bevægelse i 2D eller 3D, men også selve logikken bag spilhistorien.

Eksempler på temaer

  • Design et læringsspil: Målgruppeanalyse, design, programmering, brugertest
  • Beskriv en rumlig figur matematisk ved formler og tegn den i programmering
  • Lav et 3D-eventyrspil: en fortælling med udfordringer for din spilkarakter, planlæg processen, udvikl spilverdenen med realistiske omgivelser og bevægelser

Om Uddannelsen

Uddannelses kategoriUngdomsuddannelse